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WordEngine FAQ - ワードエンジンよくある質問



TOP ASKED QUESTIONS - よくある質問


Q.
I bought a premium plan online but my status has not changed to active. How long does it take to confirm an online purchase?
A.
For a credit card it takes only a few minutes to confirm payment and activate your account. For PayPal, convenience stores, and bank and postal transfers it takes about 2 hours to confirm your payment.

Q.
支払い後、すぐに学習が可能ですか? 
A.
クレジットカード:決済後、直ちにご利用になれます。
コンビニ、Pay-easy、ネット銀行、PayPal:ご入金確認後、約2時間後にご利用になれます。 

Q.
I forgot to enter in the Promo Code that was given from my teacher, what should I do?
A.
Go through the payment process again and this time don't forget to enter in the Promo Code. You can ignore the old order details, and proceed paying with the correct one.
If you made a payment without the Promo Code already, contact your teacher and Lexxica for assistance.

Q.
先生からもらったプロモコードを入力せずに注文してしまいました。
A.
お手数ですが最初からやり直してください。最初にご注文された内容は破棄して、新たにご注文いただいた正しい内容でお支払いをお済ませください。
もし、プロモコード無しの価格で決済を済ませてしまった場合は先生と弊社までお問い合わせください。








FAQ - よくある質問一覧

About Learning - 学習関連

Q.
Why is the number of vocabulary words I can study different from the total number of vocabulary words available for the course?
A.
Based on your V-Check Test, WordEngine removes vocabulary that you already know so you can concentrate on studying the most frequently occurring vocabulary words that you do not know.


Q.
英単語コースの単語数と、出題される単語の数が違うのはなぜですか?
A.
V-Checkによりあなたの知っている単語と知らない単語を見つけ出し、あなたの知らない単語だけで学習する単語リストを作っているからです。


Q.
I studied, but the number of vocabulary words or spoken phrases that I know has not increased.
A.
You studied words and phrases that are repeating to deepen your memory.  It is only when you study unseen words and phrases that the number of words known increases.


Q.
学習したのに、カバレッジや知っている単語数や知っているフレーズの数が増えません。
A.

それはおそらく、復習単語を学習しただけだからです。カバレッジや知っている単語数を増やすには、新しい単語やフレーズを学習しなくてはなりません。


Q.
What is Coverage? 
A.
The term 'coverage' describes how many vocabulary words are known. Simply stated, coverage is a way of measuring your comprehension of the vocabulary appearing in written text and spoken dialog. Let's say there is an article with 100 different words. If you know all 100 words, then you have 100 percent coverage. If you know only 90 of the 100 words, then you have 90 percent coverage.


Q.
カバレッジとは何ですか?

A.
カバレッジとは、一言で言うと、ある英語の文章の中でどれだけの単語を知っている(カバーしている)か、ということです。例えば100語から成る文章があるとして、100語すべてを知っていればカバレッジ100%、90語を知っていれば90%ということになります。

Q.
How much coverage is necessary for comprehension?
A.
Latest research indicates that 97 percent coverage is an important threshold for comprehension of standard tests, books, web sites, newspapers, and magazines. The higher above 97 percent you are, the better your comprehension will be. If your V-Check score is below 97 percent, please make every effort to get to 97 percent as quickly as possible.


Q.
どのくらいのカバレッジが必要なのですか?
A.

研究によれば、97%のカバレッジというのが、英語の本やウェブサイト、新聞、雑誌などを読み基本的な理解を得られるか否かの一つの重要なポイントとなっています。しかし、それらを楽しくかつ正確に読むためには、97%以上のカバレッジが理想的とされています。つまり、97%より高ければ高いほど、文章をより理解することができます。もしあなたのV-Checkのスコアが97%に満たない場合、まずは97%に達するように努力することをお勧めいたします。


Q.
How does V-Check calculate my coverage percentage?
A.
There are over 300,000 words in the English language, but certain words tend to occur much more often than others. The word 'the' is the most frequently occurring word in written English, followed by 'of', 'and', and 'to.' The most frequent word 'the' represents about 7 percent of all the English words. This means if there is an article with 100 words, the word 'the' will usually occur about 7 times. Amazingly just the 1000 most frequent words represent about 75 percent of all the English words ever used and can provide you with 75 percent coverage of all English.

The V-Check test quickly identifies how many, and WHICH, English words you are already likely to know. V-Check calculates coverage by comparing information about what words you already know with information about how frequently your known words tend to occur in the subject matter you are testing for.




Q.
カバレッジはどうやって計算されているのですか?

A.
英語には30万語以上の単語がありますが、その中にはよく使用される単語とそうでない単語があります。最も使用頻度の高い単語は、theです。そして of, and, to…, と続きます。最も使用頻度の高いtheだけで、全体の約7%を占めます。つまり、もし100語から成る文章があるとすると、そのうちの7語はtheということです。驚くべきことに、使用頻度の高い上位1000語で、全体の75%程度を占めます。もしあなたがtheという単語を知っていれば、少なくとも7% のカバレッジがあることになります。もし上位1000語を知っていれば、少なくとも75%のカバレッジがあることになります。

V-Checkは、あなたの知っている単語数だけでなく、どの単語を知っているかを測定します。どの単語を知っているか、そしてそれらの単語がどのくらい使われているかというデータから、カバレッジパーセンテージは計算されています。


Q.
What is Spaced Repetition?
A.
Spaced repetition is the fastest way to permanently memorize new words. After you study a word it must wait a certain number of days before you can study it again. The waiting process increases the strength of your memory retention. Spaced repetition was first patented by Dr. Hermann Ebbinghaus in 1895. WordEngine combines Dr. Ebbinghaus’ original spaced repetition concept with our own patented process for providing you with only the most important words you need to improve your comprehension fast.





Q.
間を置いた反復学習システムとは何ですか?
A.
ワードエンジンのシステムは、あなたが英単語を早く効率的に、自然に習得するために、最適な英単語を最適な順番で、科学的に実証されたベストな間隔を置いて反復して出題します。それにより、ずっと忘れない長期の記憶を構築することができます。







About your account - アカウント情報関連

Q.
I forgot my password/login ID, what should I do?
A.
Enter your registered email address here and we will send you instructions to reset your password. Note: We cannot recover your password if you did not previously register your email address.


Q.
パスワード・ログインIDを忘れてしまいました。
A.
パスワードやログインIDを忘れた方は、こちらで手続きしてください。サインアップ時にEメールアドレスをご登録いただいていない場合、パスワードは再発行できません。


Q.
I'm not receiving any emails from Lexxica, why?
A.
Make sure the email address you registered is correct. Check your spam folder and your email settings to make sure you are able to receive messages from the lexxica.co.jp domain. If you are using a smartphone, make sure the lexxica.co.jp domain is on your list of acceptable email domains.

Q.
確認のEメールが届きません。
A.
登録したメールアドレスに誤りはありませんか?フリーメールなどをお使いの場合、「迷惑メールフォルダ」に入れられていないかどうかご確認ください。
また、携帯のメールアドレスの場合、ドメイン指定受信が設定されている可能性があります。「lexxica.co.jp」を許可するドメインに追加してください。


Q.
How do I change my password?
A.
Login with your current password, go to the menu and click "Settings". Next, click "Change Password" and enter your new password.


Q.
パスワードを変更したい。
A.
ログインして、メニューの「設定」をクリックし、パスワードの変更を行ってください。


Q.
What is Display Name?
A.
Display Name is the name used in the Word Engine. Other users will also see your Display Name. You can change it at any time on the Settings page.


Q.
ニックネームとは何ですか?
A.
ワードエンジンのコンテストなどで使用されるニックネームです。他のユーザーにも表示されますのでご注意ください。設定からいつでも変更が可能です。


Q.
Why can't I login to my WordEngine account?
A.
If it has been a long time since you used your account, it is possible that your account data was deleted to make storage capacity available for active users. WordEngine Premium Accounts are deleted 400 days after the account expiration date. WordEngine free trial accounts are deleted 90 days after the free trial period. If your account is no longer available, please take the V-Check test again and start studying based on your current ability.


Q.
ワードエンジンで作ったアカウントにログインできず、サインアップ画面が表示されます。
A.
プレミアムアカウントの期限が切れ、さらに400日以上アクセスカードのご使用がない場合、アカウントのデータは削除されます。また無料お試し期間終了後、購入の無いアカウントは90日後に削除されます。もう一度ワードエンジンをご利用になられたい方は、お手数ですが最初からサインアップして頂くことになります。



About the Word Engine fee - ご利用料金・お支払方法関連

Q.
What can I do for free?
A.
You can take the free V-Check vocabulary ability test and see your scores. You can also study with any of the available courses during your free trial period.


Q.
無料でできることはありますか?
A.
V-Check英単語力測定を受けることができます。無料で、あなたの英単語力を測定できます。さらに、無料トライアルの期間内は学習をお試しいただけます。


Q.
I bought a premium plan online but my status has not changed to active. How long does it take to confirm an online purchase?
A.
For a credit card it takes only a few minutes to confirm payment and activate your account. For PayPal, convenience stores, and bank and postal transfers it takes about 2 hours to confirm your payment.


Q.
支払い後、すぐに学習が可能ですか?
A.
クレジットカード:決済後、直ちにご利用になれます。
コンビニ、Pay-easy、ネット銀行、PayPal:ご入金確認後、約2時間後にご利用になれます。


Q.
What is an Access Code?
A.
The Access Code is an 8 digit alpha-numeric code that activates a Premium Plan. A Premium Plan gives you full access to any of the available courses right up until the expiration of your account. The Access Code can be found on the back of a printed Access Card or in some cases it may be sent to you by email or in a text message.


Q.
アクセスコードとは何ですか?
A.
アクセスコードとは、ワードエンジン内のコースの学習を可能にする、8桁の英数字のコードです。アクセスカードの裏面のスクラッチ部の下に記載されています。Eメール等でアクセスコードが送付されることもあります。


Q.
Where can I get an Access Card?
A.
Ask your teacher or the bookstore at your school, or ask the manager at your place of work.


Q.
アクセスカードはどこで手に入れられますか?
A.
アクセスカードは、学校の先生や学校内の書店などから購入できる場合があります。詳しくは担当の先生や管理者の方にご確認ください。


Q.
I entered my Access Code but it was not accepted, why?
A.
Make sure that your Access Code has not already been used. Take care to enter the code correctly, for example,do not enter a capital letter "O" or the capital letter "Q" when the card actually shows the number "0." And do not enter capital letter "I" when the card shows a number "1".

If you still have trouble, click contact us and mention your access code number and the reference number which is printed at the upper right corner of each Access Card.

Q.
アクセスコードを入力しても、「正しくありません」と言われます。
A.
アクセスコードを正しく入力していますか?「O(オー)」と「0(ゼロ)」と「Q(キュー)」、「I(アイ)と「1(イチ)」など間違いやすいので注意してください。
また、そのアクセスコードは使用済みかもしれません。1度使用されたアクセスコードは再度使用できません。

それでもうまくいかない場合、お問い合わせフォームよりご連絡ください。その際、アクセスコードと、アクセスカード裏面の右上にあります管理番号をお知らせ下さい。


Q.
How do I pay at a convenience store or bank?
A.
Convenience Store:
http://www.econtext.jp/support/pay_cvs/index_1.html

Pay-easy:
http://www.econtext.jp/support/pay_payeasylink/link_index.html

JP Bank:
http://www.econtext.jp/support/pay_post/index_2.html


Q.
コンビニ等の支払方法を教えて下さい。
A.
コンビニでお支払する場合:
http://www.econtext.jp/support/pay_cvs/index_1.html

Pay-easyでお支払する場合:
http://www.econtext.jp/support/pay_payeasylink/link_index.html

ゆうちょ銀行でお支払する方法:
http://www.econtext.jp/support/pay_post/index_2.html


Q.
I forgot to enter in the Promo Code that was given from my teacher, what should I do?
A.
Go through the payment process again and this time don't forget to enter in the Promo Code. You can ignore the old order details, and proceed paying with the correct one.

If you made a payment without the Promo Code already, contact your teacher and Lexxica for assistance.


Q.
先生からもらったプロモコードを入力せずに注文してしまいました。
A.
お手数ですが最初からやり直してください。最初にご注文された内容は破棄して、新たにご注文いただいた正しい内容でお支払いをお済ませください。
もし、プロモコード無しの価格で決済を済ませてしまった場合は先生と弊社までお問い合わせください。
Q.
I closed the payment window before writing down the payment code for the convenience store or bank, what should I do?
A.
Go through the payment process again and write down the payment code. Don't worry, you will not be charged twice.


Q.
決済方法選択画面で支払受付番号をメモする前に画面を閉じてしまいました。
A.
お手数ですが最初からやり直してください。二重に請求されることはございませんのでご安心ください。


Q.
I want to extend my Premium Account, what should I do?
A.
You can extend your Premium Account after it expires. Don't worry, your past study data will not be lost. After your Premium Account expires, simply click the "Activate Now" button and choose a preferred payment method.


Q.
プレミアムアカウントの有効期限を延長できますか?
A.
プレミアムアカウントの有効期限が切れた後、データを引き継いで期間を延長することが可能です。有効期限が切れた後、マイページの「有効にする」ボタンをクリックしてください。クレジットカード、コンビニ、Pay-easy、ネット銀行、PayPalでお支払いが可能です。


Q.
How do I stop my monthly auto renew payments to iTunes?
A.
Follow the steps described on this page:
https://support.apple.com/en-us/HT202039

or check our post here:
How to Stop Auto Renew
Q.
Apple端末で月額課金を停止するにはどうしたらいいですか?
A.
停止方法はこちらをご確認ください。
https://support.apple.com/ja-jp/HT202039

またはこちらのページからもご確認いただけます:
月額課金停止方法


Q.
I stopped my automatic monthly credit card payments on my settings page, but my Premium Account will not expire until the end of the following month, why is that?
A.
In accordance with standard credit card transactions policy, requests to stop automatic monthly credit card payments must be received by the 4th day of the month (before the 5th day). Any requests to stop automatic payments that are received after the 4th day of the month will have the expiration occur at the end of the following month.


Q.
パソコンから申し込んでいた月額課金を設定画面から停止しましが、プレミアムアカウントの有効期限が翌月末まで有効になっています。
A.
クレジットカード会社の規約により、月額課金の停止の申し出は月初めの4日までに必要となります。4日以降に停止の申し出があったアカウントは、翌月末まで利用可能となります。


Q.
How do I contact the WordEngine Support Team?
A.
Please use this form to contact us.


Q.
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A.
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